Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с климатика

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Реостата няма значение как изглежда.
    Той не задейства перката. Принципа му е елементарен. Когато вентилатора трябва да работи на ниски обороти захранването за електромотора се подава през реостата, с други думи електродвигателя и реостата са вързани последователно. В този случай част от напрежението (12V) пада върху реостата и само част върху електромотора.
    Когато трябва да се върти перката на високи обороти реостата се прескача и релето подава цялото напрежение на електромотора и той върти на пълни обороти.
    Самия реостат се разполага близо до радиатора за да може вентилатора да охлажда и него.
    Alfa 75 2.5 QV
    Alfa 147 1.9JTD face

    Comment


    • #17
      Така днеска мерих реостата, но е изправен като го закъся пак не тръгва. И възможно ли е да проверя пресостата дали е изправен или трябва да се закара на диагностика за тази цел. Другото което е възможно ли е да не сработва перката от някое реле? Вентилатора не вкючва нито една степен, а като дигне голямо налягане направо се изключва компресора...
      Alfa Romeo 156 1.8 TS 98г.
      Alfa Romeo 156 2.4 20V 04г.

      Comment


      • #18
        Проблема е същия като при мене.. изчети подробно писаниците.
        Първо провери дали са наред бушоните. После дали работи вентилатора.. имитираш с една пинсета релето на първата степен примерно. Ако върти се насочваш към пресостата вече.
        Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
        Skype: nmilev64

        Comment


        • #19
          Кое точно е релето за първа степен, че надписите върху кутията са изтрити иначе перката се върти като подам ток директно. И кой точна крачета на релето трябва да се закъсят?
          Alfa Romeo 156 1.8 TS 98г.
          Alfa Romeo 156 2.4 20V 04г.

          Comment


          • #20
            Сменях и релетата но не е и от тях.. дали диагностиката може да засече проблема в пресостата ;/
            Alfa Romeo 156 1.8 TS 98г.
            Alfa Romeo 156 2.4 20V 04г.

            Comment


            • #21
              Ето схемата, касаеща вентилатора за охлаждането:



              Преди всичко трябва да се установи това, дали изобщо въпросният вентилатор работи (включва ли се когато температурата на охлаждащата течност се повиши над дадена стойност?

              Самият вентилатор (N11) може лесно да се провери като един проводник се закачи на шаси (-12V) и с другия край се докосват един от двата края на въпросното жично съпротивление (реостата).
              Тъй като вентилаторът се управлява като му се комутира връзката към шаси, той следва да развърти (дори когато двигателят не работи и колата не е на контакт) на бавна или бърза скорост в зависимост от това кой извод на съпротивлението се допира.

              Ако така работи, трябва да се провери изправността на термо релето (K10) и връзките му към ECU-то (M10)
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 21:29.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Вентилатора е наред, като дигне температура и се включва но го няма при вкючен климатик нито първа нито втора степен вкючва... за тва си мисля че е тоя пресостат
                Alfa Romeo 156 1.8 TS 98г.
                Alfa Romeo 156 2.4 20V 04г.

                Comment


                • #23
                  Ето и схемата на пресостата:




                  Можеш да симулираш действието на контактите му за да се разбере, дали проблемът е в него или в ECU - то.
                  Преди всичко провери връзката на пин 4 към шаси. Ако тази връзка я няма, това може да е причината за проблема.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Да попитам и аз за моя проблем с климатика.
                    Ходих да ми го зареждат че духа само топло .. нямаше никакъв фреон.
                    Компресора е яко омаслен - като турбо пътищата.
                    След като го заредиха сложиха оцветител, газурчиха се 1 4ас с лампи да гледат за течове, нищо не откриха.
                    Климатика тръгна - стигна до 6.1 градуса ... държи налягане, по замерванията на машината им е ОК.
                    Да ама не - на следващия ден няма никой.
                    ALFA 156 1.9JTD '98
                    ALFA 159 2,4JTDM Q4 2007

                    Comment


                    • #25
                      Много е вероятно да изпуска от уплътнението на оста на компресора.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        а знаете ли как може да се провери пресостата дали е изправен?
                        Alfa Romeo 156 1.8 TS 98г.
                        Alfa Romeo 156 2.4 20V 04г.

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Много е вероятно да изпуска от уплътнението на оста на компресора.
                          И климатиджиите така казаха, в понеделник ще я разглобяват
                          ALFA 156 1.9JTD '98
                          ALFA 159 2,4JTDM Q4 2007

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от redshark Покажи съобщение
                            а знаете ли как може да се провери пресостата дали е изправен?
                            Може като се надуе и се види дали съответните контакти затварят/отварят при определени стойности на налягането.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              За да не отварям нова тема.Върху дехидрататора на 156 2,4 JTD 98г. има нещо като датчик. Може ли някой да ми каже дали е такова и ако е някакъв номер на него? Като гледам горе на схемата онзи 6-пинов куплунг е точно за там. А аз виждам само нещо като винтил там където трябва да се включи

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от za_ko_dodi Покажи съобщение
                                За да не отварям нова тема.Върху дехидрататора на 156 2,4 JTD 98г. има нещо като датчик. Може ли някой да ми каже дали е такова и ако е някакъв номер на него? Като гледам горе на схемата онзи 6-пинов куплунг е точно за там. А аз виждам само нещо като винтил там където трябва да се включи
                                Да разбирам, че имаш кабел с въпросната букса, който не е включен? Това върху дехидратора е 4 - степенния датчик на налягане (означен с 2 на схемата):





                                Part №: 60656032
                                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:54.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X